Hochfeiler Nordwand, 55°, 3509 m

Hochfeiler nakres

12.-14.10.2007

Je pátek odpoledne a já si balím věci na VHT víkend s Kleboňem a jeho 2-ma kámošema co neznám Karlosem a Honzajsem. Naším cílem je severka Hochfeileru v Zillertálkách. Dle Kleboňova harmonogramu nás čeká následující. Nejdřív odřídit 600km autem, pak 4 hodinky spánku, ráno ve 4 vstávačka, obejít masív několika 3-tisícovek a vyběhnout 1200 metrů pod nástup, pak vylézt 300m ledový 55°, a odpoledne sestup 1000m na chatu. Další den zpět do ČR.

Dělá to na mapě takový kolečko, něco mi říká že tohle mohl vymyslet jen někdo kdo má o kolečko víc nebo míň. Nesnažím se to Kleboňovi vymlouvat, protože bláznům se nemá odporovat. Mohlo by se jim totiž přitížit a následky by pak mohly být ktastrofální.

Z ČR vyrážime asi v sedum večer, na Breneru jsme coby dup, a ve dvanáct už ležíme ve spacácích na parkovišti. Klikařem výpravy se stane zřejmě Honzajs který si vzal jen jeden cepín, a rukavice pro jistotu zapoměl doma.

Ráno balíme. Já jako kažké ráno zmateně pobíhám a hledám věci, ještě k tomu v ranním poblouznění redukuji počet igelitek s jídlem na polovinu, Kleboň utahuje skelety „na krev“ tak že se mu plasty zaříznou do holeních kostí (prý aby se mu „nemlela“ noha) a Honzajs si místo rukavic navléká bílé chlupaté ponožky. O Karlosovi zatím vím jen to že prodává žárovky, ale i to je dost, protože člověk se zálibou v luxech a kandelech většinou nebývá duševně zcela zdráv. Toliko tedy k naší partičce. A můžeme vyrazit.

Nejprve stoupáme pod masívem Hochferneru přes Günther Messner Biwak. Tady dáváme pauzičku. Dvojce Helmutů se chystá nastřelit do severky Hochferneru která je kousek od nás. My ale pokračujem dále na konec údolí do sedýlka Grießscharte 2810 m – další pauzička svítání a panorámata. Počasí probíhá přesně podle Kleboňova harmonogramu – v noci přechází slabá fronta která lehce lízne severní tiroly, což se v oblasti Hochfeileru projeví ranní nízkou oblačností která dodá fotkám dramatičnost a po obědě vynikající viditelností.

pod sedýlkem Grießscharte (2810 m)

Ze sedýlka cesta pokračuje cca 100m dolů žlábkem na ledovec Rötkees. Všichni sestupujeme žlábkem dolů, tedy kromě Honzajse, který nechtěl ztrácet cenné metry a pokračoval po hřebeni směrem k vršku Griesferneru. Jakmile jsme toto zjisitli, přivoláváme Honzajse zpět a máme radost když vidíme známou siluetu s ponožkami na rukách.

na ledovci Rötkees

na ledovce Rotkees

Kleboň a Karlos

Vlevo Kleboň, vpravo Karlos

Stoupáme do dalšího sedýlka, další pauzička. Konečně vidíme to „o co tu běží“ – severku Hochfeileru, vypadá odsud nádherně skoro kolmě a jak teprve bude vypadat na fotkách až jí nakolmíme úplně (viď Kleboni). Dál pokračujeme po ledovci Schlegeiskees (bacha na trhliny a šutry) přímo pod stěnu.

Hochfeiler Nordwand

Vpravo konečně vykukuje severka Hochfeileru

Honzajs s ponožkami na rukách

Elegán Honzajs s ponožkami na rukách 🙂

Hochfeiler Nordwand - to o co tu běží

Hochfeiler Nordwand – to o co tu běží

Na ledovci Schlegeiskees

Okrajovku oblézáme zleva prýštivým ledem, je to malý oříšek, hlavně pro Honzajse s jedním cepínem. Vždy když přesekává cepín, tak druhou rukou hladí led a vyvažuje. Ale Honzajs dokazuje že v hlavě skutečně nemá nic co by mu bránilo v přelezu a za chvíli je u nás. Asi 100m nad okrajovkou je ještě jedno strmější místo, takovej firnovej skorokolmáč, který Honzajs raději oblézá těžší variantou po skále zleva, kde by mu byl druhý cepín naopak na obtíž. My ostatní si na oněch 5 metrech firnokolmáče užíváme „to o co tu běží“, a potom už jen 200m všichni funíme nahoru.

Hochfeiler, okrajovka

Překonávání okrajovky

Nad okrajovkou Kleboň

Kleboň se kleboní nad okrajovkou

Hochfeiler NW - lezeni

Pája

Kleboň v dolním firnoproblému

Honzajs

Hochfeiler NW - lezeni

Karlos v druhé půlce cesty

Karlos

Nahoře jsme s Karlosem v půl jedný, a čekáme na Kleboňe s Honzajzem až dolezou. Je super viditelnost přesně dle harmonogramu neboli „Gipfel-tág jak prase“. Předháníme se s Kleboňem ve znalosti okolních kopců, musím uznat že to tam má ten sněhofil zmáklý. Pak už jen krátká zastávka u Gipfel-Kreuzu, zápis nezbytných reklam do knihy výstupů, a tradá dolů na chatu do winterraumu. Zde chytáme ještě odpolední sluničko, provozujeme „megapožer“, zde Honzajs exceluje se svými karbanátky, oříšky, čokoládami oplatkami apod. bravo Honzajs jen tak dál.

Hochfeiler vrcholovka

V neděli sestup do údolí. Stále plech plechovitej, nádhera. V údolí ná zbývá ještě vystoupat zpět 200 vejškovejch do místa kde máme auto. Najednou kolem projíždí auto a než se rozkoukáme tak nám ujiždí směrem nahoru. Naštěstí duchapřítomný Karlos vycvičený létama praxe auto dobíhá a zastavuje. Chlápek sice nerozumí co mu chceme, ale to nám nebrání nasednout k němu do auta a svézt se nahoru.Za chvíli si to už valíme domů. Cestou už Kleboň zase kuje pikle na další víkend a když na chvilku usíná tak se mu zdá o topíčku Walkera na Jorrasech (já se z něj zblázním, je to vůbec možný tohle? uááááááááááá)

Hochfeiler nakres

Odkazy:

Kleboňova fotogalerie a umělecké foto: http://klebon.ic.cz/hochfeiler/index.htm

Resumé:

Hochfeiler Nordwand,55°, 3509 m – Kleboň Kleštinec, Pavel Hrošík, Karlos Skřivánek, Honzajs Jesenský

čas auto – okrajovka 5 hod, čas okrajovka – vrchol 1,5 hod

převýšení auto – vrchol 1600m

Poděkování:

Hlavně Kleboňovi za to že to všechno vymyslel, ošéfoval počasí, sehnal prima parťáky, a všem zůčastněným za super víkend.

Papá Pája Hrošík

7 komentářů k článku “Hochfeiler Nordwand, 55°, 3509 m”

1. Kleboň říká:

Teda Pájo, to je rychlost. Krááásně jsi to zreprodukoval. Bylo to parádní sněhokřoupání…1600m převýšení a pěkný třímetrový mixový problém nad odtrhovkou, dobrá práce. Ale ty panoráááámata, viď, to bylo něco!
    To poděkování mě zahřálo u mého sněhofilního srdíčka, až se mi začervenaly líčka…hmmmm

2. Sarca Parca říká:

Krásný článek Hrošíku, nejlepší je ta poslední věta, ta Klébu neprosto vystihuje 🙂 a ten pán s ponožkama na packách mne fakt rozesmál 🙂 nejprve jsem si myslela, že má luxusní vlněné palčáčky z ovečky a ejhle, vono fusekle. Hlavně, že je měl, moiráky by byly asi na prd 🙂

3. HonzaK říká:

Pěkná akce, článek i fotky.
    Na Hochfeiler i Hochferener mám taky choutky a tak díky, že už vím „O CO TAM BĚŽÍ“

4. HonzaK říká:

Jo a vejmysl s ponožkama na ručkách, už mám taky ozkoušenej-funguje to! Jen se s tim trochu hůř třeba cvaká lano do presek. Ale taky to jde, člověk si zvykne na všechno..

5. Honzajs říká:

Vlňáky náhodou hřáli úplně super. Do stěny mi pak Pája zapůjčil své krásné převlečňáky vod Mammutu (díky Pájo). A loučilo se mi s nimi moc těžce (ti co mně znají, ví :o)) Příště ale už budu ready a pro jistotu vezmu cepíny tři! :o) Super akce, všem dík, a těším se na příště.

6. Hrošík říká:

Honzajs: chělo by to vozit sebou v autě spolus rezervní pneu, také rezervní cepín 😉 začnu o tom uvažovat….

7. Elzoid říká:

škoda že jsem nemohl bít s vámi moji ledoví pačísci