Mlha v Raurisu

snimek-040.jpg   Po dvou letech skialpového půstu jsem dostal od Páji nabídku, jestli nechci jet na lyže do Raurisu. Prý to bude lehká a pohodová akce i pro věčné začátečníky mého formátu.

Je nás pět ze tří Jihočeských sekcí, já (Mára) a Pája za Tábor, Budějovice vyslaly Kleboně s Lenkou a Krumlov Honzu. Odjezd byl logisticky velmi dobře naplánován, a tak všichni stojíme v půl dvánácté na pásech a šlapeme vstříc nekonečným prašanovým pláním. Lehce sněží a zdá se, že o prašan opravdu nouze nebude.

Příprava na parkovišti ve výšce 1550m.

Začátek tůry záčíná podlézáním závory,  jediný Pája ji lehce překračuje.

Chalupu Kolm Saigurn 1628m míjíme bez dlouhé návštěvy.

Pája s Lenkou.

Kleboň prošlapuje stopu.

Po pár stech výškových metrů ztrácíme stopu, ale to nám nevadí, protože podle Páji chatu Niedersachsenhaus nelze minout. Za chvilku už jdeme ve slušné mlze a orientace je nulová. Žádné obavy nemáme, protože chatu nelze přece minout, a tak pokračujeme dále. Terén začíná být strmější a lyže putují na záda.

Těsně pod hřebenem.

Jsme na hřebeni, kde má být chata. Za sebou slyšíme větší množství německy mluvících hlasů, a tak přidáváme do kroku, abychom zabrali nejlepší místa na spaní. Jdeme po hřebeni, když najednou je terén schůdný jen s obtížemi. Že bychom zabloudili, to není možné, přeci chatu nelze minout. Viditelnost jen pár metrů a sníh s mlhou splývají v jeden nekonečný bílý svět. Co je to za blbost, včil mudruje Pája, kde to vlastně jsme? Musíme se vrátit a jít na druhou stranu hřebene. Tam už svačí skupinka německých pronásledovatelů, a tak se jich ptáme, kde vlastně jsme. To nevíme, ale zeptejte se našeho guida Hainze. Ten nám radí, že jsme šli dobře, akorát musíme pokračovat ještě asi kilometr. Nevíme, jestli nemáme v hlavě přebílíno, ale tenhle Hainz nám až moc připomíná slavného horolezce a ještě slavnějšího fotografa. Pro jistotu, že se nám to nezdálo, se s ním fotíme a běžíme na chatu. Hainz a jeho skupina tu končí a jedou zpět do údolí.

Hainz a naše skupina.

Pokračujeme po hřebeni až k obtížnému místu, sestupujeme po neviditelném hřebeni a po něm pokračujeme dále. Pája podruhé zajásá, že už jsme skoro tu, že to tu poznává. Bohužel po dalších metrech byl hřeben opět nelezitelný a v mlze nebylo vidět, jaká hloubka je pod náma. Jelikož do tmy nezbývá moc času, rozhodujeme se pro návrat. Dáváme si svačinku, protože toho už máme dost. Od rána jsem nic nejedl, a tak doslova hltám akční klobásku s chlebem.

Bloudění na hřebeni.

Vracíme se zpět na místo, kde jsme se setkali s Hainzem a sestupujeme až do míst, odkud se dá jet na lyžích. Kleboň si to dává rovnou z hřebínku, je to asi 40 stupňů svah, občas vyčuhující šutr, takže otočky musí být rychlé. Pak pokračujeme už společně po malých úsecích v mlze až do údolí. Prašánek byl, akorát škoda, že už rozježděný od Hainzovy skupiny, ale zase jsme neměli problém s orientací.

Ubytováváme se na chatě Kolm Saigurn, která je plná k prasknutí. Večer si dávám něco Rádlerů, abych doplnil tekutiny. Spát jdeme brzo, zítra nás čeká plech a spousta prašanu.

Druhý den ráno mi něco protestuje v břiše a ani na jídlo nemám pomyšlení. Za chvilku už běžím na záchod a vidím včerejší akční klobásku podruhé. Jsem vyklepanej jak ratlík a představa stoupnout si na lyže je nepředstavitelná. Jdu si zpět lehnout, zatímco zbytek vyráží do prašanu. Vychází až do míst, kde začíná mlha, a odtud sjíždí zpět. Ještě zbylo trochu času na nácvik vyhledávání s pípákama a odpoledne odjíždíme domů, plni nových zážitků.

Resumé : Termín 12-13 .4. 2008,  Hohe Tauern – Sonnblick

2x skvělej sjezd

1x zajímavé setkání

1x malá zápletka v mlze

Mára

10 komentářů k článku “Mlha v Raurisu”

1. hrošík říká:

Hezký Máro, konečně zase článek s tou správnou tématikou:). V Alpičkách je teď tolik sněhu že to tam bude ležet až do půlky června:)

2. Lenka říká:

Pěkné, Máro, pěkné…. Byl to krásný den, kdy Heinz Zak šel v našich stopách…..:-)

3. slabouch říká:

tak se vám pájo povedla nízkorozpočtová akcička 🙂 🙂

4. Kleboň říká:

Hezké Máro, hezké…snad po tomhle víkendu s náma zase na x let nezanevřeš na skialpy:-)

5. Mára říká:

Neboj, nikdo neříkal, že se tam budou rozdávat bonbóny, viď Pájo?

6. zdeno krpatý říká:

Bonbóny se sice nerozdávaly, ale zase se sis skočil do Billy pro klobás z Kobyly!!!
    Jinak, když budeš chtít, tak ti před spaním můžem říct pohádku o Botulínkovi!!

7. hrošík říká:

slaboch: jojo pěkně nízkorozpočtová. Teď o víkendu to uděláme stejně….. vyberem winterraum který nelze netrefit a jedéééééééém

8. Honzajs říká:

Klucííí nádhera to byla. Jestli seženu dětskou sedačku na záda (nad 25kg), vezmu synáčka, a jedu tento víkend zase :o)

9. mlhofil říká:

mlha přede mnou, mlha za mnou…hmmmm

10. slabouch říká:

hrochu, hrochu nikam nepojedeš, u mamuta na tebe čeká osamělá bečka piva, touží po tobě a chce s tebou strávit svojí poslední noc…….